Skip to main content

US RACING

Anaheim SX Stadium at night

 

 

Izgradnja kompletne trkačke strukture od nule je veoma ambiciozan projekat, ali Triumph je spreman da se u potpunosti posveti Superkros trkama sa novim, terenskim motociklom. Predstavljanjem svog proizvodnog motokros motocikla, koji otvara potpuno novi segment britanskog brenda, Triumph ulazi u svetsko prvenstvo u supermotokrosu 2024. godine, koje uključuje AMA Superkros Championship i AMA Pro Motokros seriju u kategoriji 250 cm3. Uz pravila o homologaciji, većina delova za trkačke motocikle mora biti dostupna na masovnom tržištu, tako da obe serije zahtevaju da fabrički proizvod bude na apsolutno najvišem nivou, što ga čini najčvršćom, ali i idealnom osnovom za razvoj off-road motociklističke linije. 

 

 

Anaheim SX Stadium at night)

 

 

Triumph ima znanje i iskustvo svetski poznatih sportista poput Rikija Karmajkla, koji je verovatno najveći američki motokrosista svih vremena, sa devet AMA Superkros i sedam AMA Outdoor titula, pored višestrukog šampiona Ivana Tedeska. Obojica su bili veoma uključeni u razvoj motocikla i trkačkog programa. U kombinaciji sa Triumphovim inženjerskim znanjem, ovo osigurava da je celokupni projekat terenske vožnje pripremljen za preciznost i rigoroznost Superkrosa, što će biti potrebno sledeće sezone. 

Početni tim od dva člana Triumpha sa sedištem u SAD predvodiće ultra-iskusni Bobi Hjuit i Stiven Vestfal, pored industrijskih divova Dejva Arnolda i Dadlija Kremonda. Svi oni blisko sarađuju u trkačkom programu Svetskog prvenstva sa sedištem u Belgiji, kako bi podelili ključne podatke o testiranju, ali takođe rade sa inženjerima za istraživanje i razvoj u Triumphovom globalnom sedištu u Hinkliju, UK, kako bi maksimizirali razvoj dok Triumph započinje novu eru. 2025. godine Triumphove trkačke ambicije proširiće se na klasu 450.

 

 

Format takmičenja:

SuperKros

Superkros je serijal na stadionima koji se održava od januara do maja svake sezone širom SAD. Ovo takmičenje uživa međunarodno priznanje zbog tehničkih staza koje je napravio čovek i koje su neverovatno specijalizovane, sa nekim od najtežih prepreka sa kojima trkači moraju da se suoče; "whoops" i "rhythm" sekcije su sinonimi za uspeh u Superkrosu, kao i startovi na kapiji. 450SX takmičare na 450cc motorima , dok je serija 250SX sa motorima od 250 kubika podeljena između istočne i zapadne obale - sa osam trka za istočnu obalu, sedam za zapadnu obalu i dve “šoudaun” trke istok/zapad pred kraj sezone. Pored toga, neki događaji imaju status „trostruke krune“ (Tripl Kraun), što znači da postoje tri glavna događaja umesto uobičajenog. Format Tripl Kraun nudi pune bodove redovnog šampionata za svaku trku, kao i zasebno prvenstvo Tripl Kraun (tri kruga za 450SX, dva i jedan krug za kategoriju 250SX).

Superkros se obično održava subotom, a oni koji se kvalifikuju idu u „noćni šou”. Vozači se grupišu za kvalifikacije 1+2, a najbržih 40 prolaze u naredni deo takmičenja. Ova sesija u kojoj se meri vreme takođe odlučuje o izboru kapije za trke. Vozači iz svake kategorije takmiče se u jednoj od dve trke u okviru klase, u trajanju od šest minuta plus jedan krug. Devet vozača iz svake trke se kvalifikuje za glavni događaj, koji ima ukupno 22 mesta. Preostali vozači se takmiče u pet minuta plus 1 krug u „Kvalifikaciji poslednje šanse“ za poslednja četiri mesta u glavnom događaju.

Glavni događaj u klasi 250SX traje 15 minuta plus 1 krug, a u klasi 450SX 20 minuta plus 1 krug. Bodovi se dodeljuju od 1. do 22. mesta.

 

 

 

Pro-motokros

Pro-motokros se održava napolju, na „prirodnijem“ terenu - na motokros stazama širom SAD sa ukupno 11 trka. Motokros, koji uključuje skokove, ritam sekcije, berme i okrete, na pesku, glini, tvrdim podlogama i raznim vremenskim prilikama, sličniji je svom prethodniku, sportu poznatom kao „Skrembling“. Format ovog takmičenja je sledeći: klase su podeljene u dve grupe s 15-minutnim treningom. Održava se početni trening, nakon čega sledi 15-minutna vožnja sa vremenskim ograničenjem, a najboljih 40 se kvalifikuje za popodnevne događaje. Oni koji se ne kvalifikuju učestvuju u tzv na „utešnu” trku. Posle runde treninga, klase 250 i 450 imaju po dve trke od 30 minuta plus dva kruga, sa kombinovanim rezultatom koji potvrđuje pobednika takmičenja. Za razliku od događaja na Svetskom prvenstvu , sve se odvija u jednom danu.

 

Supermotokros plej-of

Posle 17 Superkros i 11 Pro Motokros trka, Svetsko prvenstvo u Supermotokrosu ima dva plej-of takmičenja, nakon čega sledi finale - Finale Svetskog prvenstva u supermotokrosu. Najboljih 20 vozača u kombinaciji Superkros i Pro Motocross bodova automatski se kvalifikuju da se takmiče u svakoj rundi SuperMotocross Svetskog prvenstva, koje ima ogroman nagradni fond od 10 miliona dolara po sezoni. Za finale je predviđen nagradni fond od 5,5 miliona dolara, od čega šampion u klasi 450 kubika osvaja milion dolara. 

 Pre plej-of trka, bodovi se poništavaju u obe klase. Najboljih 20 vozača kvalifikuje se za plej-of sa Superkros bodovima u vrednosti jednog događaja - 26 bodova za vođstvo u regularnoj sezoni, 23 za drugo mesto, 21 za treće mesto, 19 za četvrto mesto, zatim denominacije od jednog boda do 20. nosioca, što čini učinak tokom regularne sezone ključan za poziciju u plej-ofu.

Plej-of 1 ima originalnu strukturu bodova za prva 22 mesta, dok se u konkurenciji Plej of 2 dodeljuju dupli, a u finalu trostruki poeni.

Najboljih 20 takmičara se automatski kvalifikuje za SuperMotokros događaje, dok se takmičari od 21. do 30. mesta takmiče za poslednja dva ulazna mesta u svakoj rundi kvalifikacija Last Chance. Ovaj format takmičenja je nov od 2023. godine i ljubitelji trka jedva čekaju da trke započnu!